Lanuszka

Lanuszka
Lanuszka

piątek, 18 stycznia 2019

Stryjek

Miał stryjek pod Gródkiem
Chałupkę z ogródkiem.
"Dużo z tym zachodu,
Dosyć mam ogrodu!" 

I wszystko, co miał, to 
Zamienił na auto.
Zyskał wiele-mało,
Dobrze mu się działo.

Jeździł autem tydzień,
Kiepsko jakoś idzie.
"Dużo z tym zachodu,
Nie chcę samochodu,
Zrobię znów zamianę,
Lepszą rzecz dostanę".
Dostał krowę białą,
Dobrze mu się działo.

Wypił wiadro mleka,
Ale znów narzeka:
"Mam ja krowę białą,
Za to mleka mało.
Chętnie ją zamienię
Na radio w tej cenie". 
No i oddał rad ją,
Biorąc w zamian radio.
Zyskał wiele-mało,
Dobrze mu się działo.


Lecz radio, jak wiecie,
Bardzo trzeszczy w lecie... 
Stryjek myśli sobie:
"Ano wiem, co  zrobię,
Pudło to zamienię
Na żywe szczenię".
Mieszkał chłop przy szosie,
Dał za radio prosię. 
Chętnie wziął je stryjek,
Pocałował w ryjek:
"Jak nastanie bieda,
To się prosię sprzeda".

Poszedł stryjek lasem,
Przyśpiewując basem,
Dźwiga swoje prosię:
"Wolę pozbyć go się,
Mdleją ręce obie,
Więc najlepiej zrobię,
Jeśli to stworzenie,
Znów na coś zamienię".

Siedział drwal pod lasem
Z siekierką za pasem.
Stryjek tedy rzecze:
"Posłuchaj, człowiecze,
Otóż sprawa taka - 
Ja ci dam prosiaka,
Ty siekierkę daj mi,
Zyskam coś przynajmniej".
Zyskał wiele-mało,
Dobrze mu się działo.

Poszedł stryjek lasem
Z siekierką za pasem.
Myśli po niewczasie:
"Na cóż ona zda się?
Jak spadnie na nogę,
Stracić mogę nogę!"
Więc zamienił stryjek 
Siekierkę na kijek.

Zyskał wiele-mało,
Dobrze mu się działo.
Bo dostał po dziadku
Cztery domy w spadku.

Jan Brzechwa :)) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz